Leestips van Shyla

Nazomer

Esther Verhoef

€ 22,50

Twee werelden. Eén vrouw.

Dit is een verfrissend boek doordat de hoofdstukken in twee verschillende tijden geschreven zijn: de modeontwerpster van nu en van toen. In deze twee verhaallijnen duik je in het leven van Claudia, oftewel: het leven van Vivian D. Er wordt continu geswitcht tussen de jaren 70/80 en nu. Het speelt met het idee dat zodra je succesvol wordt er altijd mensen zijn die op dit succes willen meeliften. Ongevraagd advies en veranderingen in het modebedrijf zorgen ervoor dat het merk Vivian D een heel andere wending moet nemen.

Nazomer neemt je mee in de keiharde business-kant van de modewereld, maar ook in de creatieve beginselen daarvan.

U las de leestip van Shyla Verburg. Voor meer tips, klik hier

Het is nooit leuk als je tegen een boom rijdt

Marcel van Roosmalen

€ 10,00

Het is nooit leuk als je tegen een boom rijdt is een boek met journalistieke reportages van Marcel van Roosmalen. Op een droogkomische manier omschrijft Van Roosmalen de mensen die hij tegenkomt, de plaatsen die hij bezoekt en de ervaringen die hem daar ten deel vallen. Het boek geeft een inzicht in het (doorsnee) Nederland van vandaag: van Center Parcs en bekende zangers tot politici en de koningin. Ook Van Roosmalens carrière bij HP/De Tijd en de VARA komen uitgebreid aan bod. Het is een heerlijk boek als je even wilt lachen en tevens enige notie wil nemen van journalistiek Nederland.

Billy de kat

Louise Booth

€ 9,99

Dit is een waargebeurd verhaal over Fraser Booth en zijn kat Billy. Fraser is een autistisch jongetje van drie jaar oud. Het dagelijkse leven van de familie Booth is niet bepaald makkelijk te noemen. Hoe ouder Fraser wordt, hoe lastiger hij wordt. Autisme houdt het gezin in zijn greep. Totdat mama Louise een maatje voor Fraser regelt: Billy de kat. Billy lijkt Fraser perfect aan te voelen en helpt zo het gezin op weg. Het is een prachtig, aangrijpend verhaal en een kijkje in het leven van een gezin én dat van iemand met autisme.

Ginevra

Simone van der Vlugt

€ 17,99

Ginevra is een prachtige historische roman. Het liefdesverhaal is gebaseerd op een legende en speelt zich af in Florence in het jaar 1347. Het is het decor voor de liefde tussen het mooie meisje Ginevra en Antonio. Ginevra komt uit een familie met een goede naam die de verlichte ideeën van Antonio genoeg reden vindt om deze verliefdheid niet te accepteren. Ginevra staat voor de lastige keuze tussen de goede naam van haar familie en de liefde voor Antonio. Kiest Ginevra voor haar goede naam en familie of voor de liefde?

Tijdens het lezen wordt je meegenomen in een stukje geschiedenis. Naast de romantiek loopt ook de spanning hoog op. Het boek is daarom moeilijk weg te leggen.

U las de leestip van Shyla Verburg.

Het houden van mannen

Myrthe van der Meer

€ 19,99

Het houden van mannen is de veldgids voor de vrouw die wil weten hoe je (van) een man moet houden. De man wordt hierin op een humoristische manier naast de kat en de hond omschreven, van de oertijd tot anno 2017. Als vrouw vindt je er veel herkenning in. “Aha”-en “zo kan dat dus ook”-momenten zullen vaak voorkomen. Dagelijkse irritaties (zoals aan het fenomeen dat de man de was niet in de wasmand gooit maar ernaast) zullen niet vermeden worden. Het is het ideale boek voor op vakantie en als je zin hebt in humor. Maar vergeet niet: het blijft een sarcastisch boek!

U las de leestip van Shyla Verburg

Verdriet is het ding met veren

Max Porter

€ 10,00

Verdriet is het ding met veren is een ontroerend boek over rouw. Hoe ga je door als je vrouw overlijdt en je alleen voor de kinderen moet zorgen, terwijl je in verdriet leeft? In deze roman is ‘’Kraai’’ het antwoord op alles en op het niets, de leegte die er lijkt te zijn na een overlijden. Het perspectief wisselt tussen de nabestaanden en die van de kraai. Dat heeft iets surrealistisch, maar het onderwerp leent zich daar voor.

Het rouwproces wordt op een zeer aparte manier omschreven, waardoor het bijna grappig is. De korte hoofdstukken nemen je mee in de verschillende fases van het rouwproces zoals het verdriet, de woede en de poging om de situatie los te laten.

U las de lezerstip van Shyla Verburg. Voor meer tips, klik hier.